ESİM (Engelsiz Sağlık İletişim Merkezi Mobil Uygulama) Uygulaması İşitme Engelli Vatandaşlarımızın Hizmetine girmiştir.
07 Şubat 2017

      Sağlık Bakanlığı tarafından işitme engelli bireylerin sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştırmak ve sağlık hizmeti sunumunda oluşabilecek iletişim sorununu ortadan kaldırmak amacı ile işaret dilinde 7/24 görüntülü destek veren Engelsiz Sağlık İletişim Merkezi (ESİM) hizmete sunulmuştur. Ayrıca ESİM mobil uygulaması geliştirilerek, mobil marketlerde ücretsiz olarak vatandaşlarımızın erişimine açılmıştır. İşitme Engelli vatandaşlarımıza ESİM aracılığı ile 112 Acil ambulans hizmeti, Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) hizmeti ve tercüme hizmeti verilmektedir. 
   
    ESİM Projesi ile işitme engelli vatandaşlarımız acil durumlarda kişisel akıllı telefonlarına ücretsiz olarak indirebilecekleri mobil uygulamalar aracılığıyla 112 Acil Servis’e anında ihbar yapabilirler, dilerler ise görüntülü konuşma başlatabilir yada anlık mesajlaşma yapabileceklerdir. Bu sayede İlk müdahalenin çok önemli olduğu Acil Durum vakalarında ciddi zaman kayıpları önlenebilir. Mevcut son teknoloji kullanılarak geliştirilen uygulamalar sayesinde tek tuşla 112 Acil Servis’e ihbarda bulunabilir ve ihbar ile birlikte GPS kullanarak konumunuzu gönderebilir, ayrıca dilerseniz olay yerine ait fotoğrafları gönderebilirsiniz.