31.10.2018 tarihinde Müdürlüğümüz
toplantı salonunda Hasta Hakları İl Koordinatörlüğü tarafından Hasta Hakları
Eğitimi düzenlenmiş olup eğitime sağlık kurum ve kuruluşlarında görevli daha
önce Hasta Hakları konusunda eğitim almamış Hasta Hakları Birim Sorumluları
katılmıştır. Müdürlüğümüz
Hasta Hakları İl Koordinatörlüğü olarak;
Hasta Hakları Yönetmeliği ve Kurulu - Ecz. Esra ÖZDEK,
İletişim Becerileri ve Stres Yönetimi - Sosyal Çalışmacı Lalizer ERDEN
Temel Hasta Hakları ve Hasta Hakları
Tarihsel Gelişimi - Hemşire Özlem KOÇAK
Hasta Hakları Birimlerinin İşleyişi - Hemşire Yadigar BOZOĞLAN
Sağlık Personeli ve İletişim - Sosyal
Çalışmacı Nurcan YILMAZ konularında eğitim verilmiştir.
Bütün sağlık kurum ve kuruluşlarında
hasta memnuniyetinin arttırılması, insan haysiyetine yakışır şekilde herkesin
hasta haklarından faydalanabilmesi, hak ihlallerinden korunabilmesi ve
gerektiğinde hukuki korunma yollarını fiilen kullanılabilmesi adına hasta
sorumlulukları da belirlenerek hasta/çalışan memnuniyeti ve güvenliğini gözeten
bir yaklaşım içinde olunması gerektiğini vurgulanmıştır.
Hasta
hakları genel olarak; hizmetten genel olarak faydalanma, bilgilendirme ve
bilgi isteme, sağlık kuruluşunu ve personelini seçme ve değiştirme, mahremiyet,
rıza, güvenli ortamda sağlık hizmeti alma, dini vecibelerini yerine
getirebilme, saygınlık görme ve rahatlık, ziyaretçi ve refakatçi bulundurmadır.
Hastaların sorumlulukları ise; başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve
uygulamalarına uygun davranma ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi
ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket etme, yakınmalarını, daha önce
geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa
halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca
eksiksiz ve doğru olarak verme, hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole
gelme ve tedavinin gidişatı hakkında geri bildirimlerde bulunma, randevu tarih
ve saatine uyma ve değişiklikleri ilgili yere bildirme, İlgili mevzuata göre
öncelik tanınan hastalar ile diğer hastaların ve personelin haklarına saygı
gösterme, personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmama,
haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında hasta iletişim
birimine başvurmalıdır.