UMKE (Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi) TEMEL EĞİTİMİ
03 Haziran 2025

Afet durumlarında sağlık hizmeti sunmak üzere tamamen gönüllü sağlık personellerinden oluşan UMKE personellerine katkı sağlamak için Çorum İl Sağlık Müdürlüğü tarafından UMKE Temel Eğitimi gerçekleştirildi.

İlimizde 2025 Yılı UMKE faaliyet planı kapsamında 26-27 Mayıs 2025 tarihlerinde UMKE Temel Eğitimi ve 28- 30 Mayıs 2025 tarihlerinde ise UMKE Medikal Kurtarma Eğitimi; 21 katılımcı ve eğitmen kadrosuyla başarıyla tamamlanmış ve afetlerde acil sağlık hizmeti sunmak üzere yeni UMKE gönüllüleri sisteme dâhil edilmiştir.

Bakanlığımızca yurt içinde ve yurt dışında meydana gelebilecek afet ve acil durumlarda iyi eğitilmiş ve ihtiyaca uygun donatılmış ekipler aracılığıyla en kısa sürede kazazede/afetzedeye yönelik medikal kurtarma hizmetlerinin sunulması, hızlı ve güvenli bir şekilde naklinin sağlanması, nakil sonrasında acil tedavi ünitelerinin ve hizmetlerinin temini ile tüm bu işler için gerekli profesyonel yönetim organizasyonunun oluşturulması amacıyla kurulan Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi gönüllü sayısı ilimizde 163 e ulaştırılmıştır.

2 gün Temel Eğitim ve 3 gün Medikal Kurtarma Eğitimi şeklinde gerçekleşen eğitim süresince katılımcılara detaylı teorik ve pratik bilgiler aktarılmıştır. Eğitim boyunca;

1.       Afetlerde Sağlık Organizasyonu Projesi ve UMKE

2.       Afet ve Acil Durum Temel Kavramları ve Sağlık Afet Yönetimi

3.       Afet ve Acil Durumlarda Arama ve Kurtarma Hizmetleri

4.       Afet ve Acil Durumlarda Medikal Kurtarma ve Acil Sağlık Hizmetleri

5.       Ulusal Medikal Kurtarma Ekipleri Tarafından Kullanılan Ekipmanlar

6.       Toplumsal Travmalar ve Afetlerde Psikososyal Destek Müdahaleleri

7.       Emniyet ve Güvenlik

8.       Afet Etiği

9.       Afet ve Acil Durumlarda Bilgi Yönetimi ve Haberleşme

10.   KBRN (Kimyasal, Biyolojik, Radyoaktif, Nükleer saldırı ve kazası durumlarında gerçekleştirilecek faaliyetler)

11.   Afet ve Acil Durumlarda Barınma, Beslenme ve Kişisel Çanta

12.   UMKE Personeli Görevlendirme Usul ve Esasları

13.   Olay Yeri Yönetimi

14.   Triyaj Eğitimi ve Uygulamaları (Çok sayıda hastanın bulunduğu afet durumlarında hastaların sınıflandırılması)

15.   Arrest Yönetimi Eğitimi ve Uygulamaları (Ani Kalp Durması anında yapılacaklar.)

16.   İleri Havayolu ve Damar Yolu Yönetimi ve Uygulamaları

17.   Travma Acil Olgu Yönetimi

18.   Sistem Travmalarına Yaklaşım (Kafa, sinir, göğüs kafesi, karın,  kol, bacak yaralanmalarında yapılacaklar.)

19.   Crush Sendromu ve Ekstremite Amputasyonları (Ezilme Sendromu)

20.   Çevresel Aciller (Yanık, donuk ve vücut sıcaklık kaybı durumunda yapılacaklar)

21.   Stres Altında Çalışma ve Çatışma Yönetimi

22.   Kısıtlı Alanlarda Medikal Kurtarma Eğitimi ve Uygulamaları (Göçük benzeri durumlarda yapılacaklar.)

23.   Hasta / Yaralı Taşıma Teknikleri Eğitimi ve Uygulamaları

konuları ile katılımcılar eğitilmiştir. Eğitimlerin teorik bölümleri İl Ambulans Servisi Başhekimliği Uygulama ve Eğitim Merkezinde gerçekleştirilmiş olup; uygulama bölümlerinin bir kısmı ise Merkez Mislerovacığı Köyü Kırsalında icra edilmiştir.

UMKE Temel Eğitimine katılımcı olarak iştirak ederek UMKE gönüllüsü olan İl Sağlık Müdürü Prof. Dr. Sinan ZEHİR UMKE Medikal Kurtarma eğitiminin uygulama bölümlerine de ziyarette bulunarak gönüllü UMKE personeline başarılar diledi. Konunun önemine dikkat çeken ve UMKE gönüllüsü olan personele teşekkürlerini sunan İl Sağlık Müdürü ilimizin kapsamlı bir UMKE lojistik depo ve eğitim alanı ihtiyacı olduğunu belirterek bu ihtiyaçların karşılanabilmesi için müdürlüğümüzce projelendirme ve yatırım taleplerinin oluşturulduğunu ve bu ihtiyaçların karşılanabilmesi için gerekli girişimlerin devam ettiğinin bilgisini verdi.

 Müdürlüğümüzce ilimizin ve ülkemizin afet durumlarında oluşan acil sağlık insan gücü ihtiyacını karşılayabilmek amacıyla UMKE Temel Eğitimleri devam ettirilecek olup; mevcut UMKE personelimizin bilgilerini güncel tutmak amacıyla geliştirme eğitimleri de sürdürülecektir.

  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
 
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • ..
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .