Optisyenlik Müessesesi Devir İşlemleri
18 Aralık 2022

OPTİSYENLİK MÜESSESİ DEVİRİNDE İSTENİLEN BELGELER

 

Devir Eden Kişiden İstenen Belgeler:

1- Devretmek istediğine dair dilekçe (Dilekçe için tıklayınız. )

2- Optisyenlik Ruhsatnamesi aslı ve kimlik kartı

Devir Alan Kişiden İstenen Belgeler:

3- Devralmak istediğine dair dilekçe(Dilekçe için tıklayınız.)

4- Devir sözleşmesi

5- Optisyenin veya fenni gözlükçünün Sağlık Bakanlığından tescilli optisyenlik diploması veya Gözlükçülük Ruhsatnamesinin (Ön yüzünün ve bakanlıkça tescillenmiş arka yüzününün) fotokopisi (İl Sağlık Müdürlüğünce ‘Aslı Gibidir’ ibaresinin yapılması gerekmektedir.)

6- Gözlükçü ruhsatnamesini haiz olan birisi tarafından açılacak ise, gözlükçülük ruhsatnamesinin Çekirdek Kaynak Yönetim Sisteminden doğrulaması yapılmış ve aslına uygunluğu İl Sağlık Müdürlüğünce onaylı örneği

7- Göz hastalıkları uzmanı tarafından açılacak ise, uzmanlık belgesinin örneği ile kayıtlı bulunduğu il tabip odasından alınmış, tabiplik mesleğini icra etmediğine dair belge

8- Müessese sahibi, optisyenlik mesleğini icra etme hak ve yetkisini haiz gerçek kişi ise sahibinin ve mesul müdürün nüfus cüzdanı fotokopisi

9- Optisyenlik müessesesi bir ticaret şirketi tarafından açılacak ise, ticaret unvanı, kayıtlı olunan ticaret sicil memurluğunun adı ve ticaret sicil numarası beyanı (şirket ana sözleşmesi Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde 1/10/2003 tarihinden önce yayınlanmışsa Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinin aslı veya Kurumca onaylı örneği)

10- Müssesese sahibinin aynı zamanda mesul müdür olmadığı durumda, müessese sahibi ile mesul müdür arasında akdedilmiş hizmet sözleşmesi

11- Mesul müdüre ait son (6) ay içerisinde çekilmiş (2) adet vesikalık fotoğraf

12- Mesul müdürün Nüfus Kayıt Örneği  (https://giris.turkiye.gov.tr )

13- Mesul müdürün Vukatlı Nüfus Kayıt Örneği (https://giris.turkiye.gov.tr)

14- Mesul müdürün optisyenlik yapabileceğine dair sağlık raporu (Aile hekiminden alınabilir. Doktorun adı ve ünvanı açık olarak yazılmalı, özel bir sağlık kuruluşundan alınmış ise İl Sağlık Müdürlüğünden tasdik edilmiş olmalıdır.)

15- Mesul müdürünoptisyenlik diplomasının aslı ve fotokopisi (İl Sağlık Müdürlüğünce ‘Aslı gibidir’ ibaresinin yapılması gerekmektedir.)

16- Mesul müdürün Adli Sicil Kaydı (Adli Sicil Kaydı var ise ilgili mahkeme kararlarının fotokopileri de eklenmelidir.) ( https://giris.turkiye.gov.tr )

17- Mesul müdürün İkametgah Belgesi(https://giris.turkiye.gov.tr )

18- Mesul müdürün ilgili optisyen-gözlükçüler odasından alınacak, Oda Üye Kayıt Belgesi

19- Optisyenlik müessesesinde kullanılan ve bulundurulması zorunlu olan asgari araç-gerecin mesul müdür tarafından imzalanmış listesi

20- Merkezde kullanılan araç-gereçlerin marka/model/seri numarasını, adetini belirtir mesul müdür tarafından imzalanmış liste

21- Mesul müdürün SGK İşe Giriş Bildirgesi( https://giris.turkiye.gov.tr )

 Optisyenlik Müessesine Ait İstenilen Belgeler:

21- Kroki ve Vaziyet Planı (Krokide merkezin adı, adresi, net kullanım alanı, atolye, WC, satış alanı, depo vb. kısımlarının her birinin metrekare alanı ve yüksekliği olmalıdır. Merkezin konumunu gösterir, cadde ve sokak isimlerinin yer aldığı vaziyet planı bulunmalıdır. Krokiler A4 kağıda çizilmiş (1/100 ölçekli) olmalı ve her sayfada mimar/mühendisin ünvanı, adı ve imzası olmalıdır, vaziyet planında kapı numarası alınan sokak/cadde ismi belli olmalıdır. Merkezingiriş kapısı/ kapıları bu vaziyet planı üzerinde hangi sokak, cadde üzerinde ise belirtilmelidir.)

22- Vergi Levhası (Vergi Dairesinden alınacak.)

23- Güncel Adres Belgesi (Belediyeden alınacak.)

24- Yangın Tedbir Denetleme Raporu (Belediyeden alınacak.)

25- Harç Makbuzu (Harç Bedellerinin Çorum İl Sağlık Müdürlüğü T.C. Ziraat Bankası Çorum Şb. (T.C Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Çorum Defterdarlık, İban No: TR92 0001 0000 7800 0010 0053 10, Vergi No:2620341313, Havale veya EFT kesinlikle kabul edilmeyecektir.)

 NOT:

- İkametgah adresi Çorum il sınırları içinde olmalıdır.

- Sağlık raporu ve Adli Sicil Kaydı İl Sağlık Müdürlüğüne yapılan başvuru tarihinden en fazla (1) ay önce alınmış olmalıdır.

- Dilekçelerin üzerine atılan tarih bu belgelerin İl Sağlık Müdürlüğüne teslim edildiği tarih olmalıdır.

- Yukarıda yazılı belgelerin hepsi aynı tarih ve zamanda getirilmelidir.