Optisyenlik Müessesesi Devir İşlemleri
16 Ağustos 2024

 

OPTİSYENLİK MÜESSESİ DEVİRİNDE İSTENİLEN BELGELER

 

Devir Eden Kişiden İstenen Belgeler:

1- Optisyenlik müessesesini devretmek istediğine dair dilekçe (Dilekçe için tıklayınız.)

2- Optisyenlik Ruhsatnamesi aslı

Devir Alan Kişiden İstenen Belgeler:

3- Optisyenlik müessesesini devralmak istediğine dair dilekçe (Dilekçe için tıklayınız.)

4- Devir senedi

5- Nüfus cüzdanı fotokopisi

6- Gözlükçü ruhsatnamesini haiz olan birisi tarafından açılacak ise, gözlükçülük ruhsatnamesinin Çekirdek Kaynak Yönetim Sisteminden doğrulaması yapılmış ve aslına uygunluğu İl Sağlık Müdürlüğünce onaylı örneği

7- Müssesese sahibinin aynı zamanda mesul müdür olmadığı durumda, müessese sahibi ile mesul müdür arasında akdedilmiş hizmet sözleşmesi

8- Göz hastalıkları uzmanı tarafından açılacak ise, uzmanlık belgesinin örneği ile kayıtlı bulunduğu il tabip odasından alınmış, tabiplik mesleğini icra etmediğine dair belge

9- Optisyenlik müessesesi bir ticaret şirketi tarafından açılacak ise, ticaret unvanı, kayıtlı olunan ticaret sicil memurluğunun adı ve ticaret sicil numarası beyanı (şirket ana sözleşmesi Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde 1/10/2003 tarihinden önce yayınlanmışsa Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinin aslı veya Kurumca onaylı örneği)

Optisyenlik Müessesine Ait İstenilen Belgeler:

10- Kroki ve Vaziyet Planı (Krokide merkezin adı, adresi, net kullanım alanı, atolye, WC, satış alanı, depo vb. kısımlarının her birinin metrekare alanı ve yüksekliği olmalıdır. Merkezin konumunu gösterir, cadde ve sokak isimlerinin yer aldığı vaziyet planı bulunmalıdır. Krokiler A4 kağıda çizilmiş (1/100 ölçekli) olmalı ve her sayfada mimar/mühendisin ünvanı, adı ve imzası olmalıdır, vaziyet planında kapı numarası alınan sokak/cadde ismi belli olmalıdır. Merkezin giriş kapısı/ kapıları bu vaziyet planı üzerinde hangi sokak, cadde üzerinde ise belirtilmelidir.)

11- Yangın Tedbir Denetleme Raporu (Belediyeden alınır.)

12- Vergi Levhası (Vergi Dairesinden alınır.)

13- Güncel Adres Belgesi (Belediyeden alınır.)

14- Harç Makbuzu (Fiyat tarifesi için tıklayınız)

15- Elektronik Tebligat Adresi (KEP) (Ptt’den belli bir ücret karşılığı alınır.)

NOT:

- Dilekçelerin üzerine atılan tarih bu belgelerin İl Sağlık Müdürlüğüne teslim edildiği tarih olmalıdır.

- Mesul müdür ve varsa diğer personel (Optisyenlik müessesesinde, mesul müdür haricinde başka optisyen veya gözlükçü ruhsatnamesi olan kişiler) değişikliği/ayrılışı/başlayışı olacak ise ayrıca istenilen belgelere bakınız.

- Yukarıda yazılı belgelerin hepsi aynı tarih ve zamanda getirilmelidir. Başvuru belgelerinde eksiklik olması durumunda başvuru olumsuz değerlendirilecektir.