Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı (OKA) ve Çorum İl Sağlık Müdürlüğü arasında imzalanan “Koruyucu Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Empatik Yaklaşım projesi uygulamaya konuluyor.
07 Şubat 2019

  • haber158_kapak.JPG
  • haber158_1.JPG



Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı (OKA) ve Çorum İl Sağlık Müdürlüğü arasında imzalanan “Koruyucu Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Empatik Yaklaşım projesi uygulamaya konuluyor

2014-2018 10. Kalkınma Planı 178. Maddesinde; Sağlıkta insan gücünün, demografik gelişmeler ile uzun vadede ihtiyaç duyulacak yeni meslekler de dikkate alınarak nicelik ve nitelik olarak geliştirilmesi, Sağlık Bakanlığı 2013-2017 Stratejik Planında “Birey ve topluma erişilebilir, uygun, etkili ve etkin sağlık hizmetleri sunma amacına ulaşmak için sağlık hizmetlerinin kalitesini ve güvenliğini iyileştirmek; sağlıkta insan kaynaklarının dağılımını, yetkinliğini ve motivasyonunu iyileştirmeye devam etmek ve sağlıkta insan kaynaklarının sürdürülebilirliğini sağlamak gibi hedefler belirlenmiştir. Bu amaçla kurumsal misyonumuz;“İnsan merkezli yaklaşımla birey ve toplum sağlığını en üst düzeyde koruyarak, sağlık sorunlarına zamanında, uygun ve etkili çözümleri sunarak,herkesin sağlığının korunup geliştirildiği sağlıklı ve mutlu bir il olmak”tır.

 Bu hedeflere yönelik Müdürlüğümüzce sağlık personelinin saygınlığını arttıracak eğitim ve bilgilendirme programları düzenlenmektedir. Orta Karadeniz Kalkınma Ajansının (OKA) açtığı teknik destek programına, “Koruyucu Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Empatik Yaklaşım” konulu proje ile başvuran İl Sağlık Müdürlüğümüz, destek programını almaya hak kazanmıştır. Kabul edilen projenin protokolü, OKA İl Koordinatörü Özgür YALÇIN ve İl Sağlık Müdürümü Uzm. Dr. Ömer SOBACI arasında imzalanmıştır.

Proje amacımız; kurumumuzda merkez ve 13 ilçede görev yapan tüm sağlık çalışanlarımıza koruyucu sağlık hizmetlerinde etkili iletişim için gerekli olan; kendini ifade etme, dinleme, ikna ve empati kurma becerilerini kazandırmak, kişisel farkındalığı artırmak, mesajların etkin iletilmesini, iletişim kopukluklarının azaltılmasını, aynı zamanda sağlık kurumumuzun; yapısını, örgütlenişini ve sağlık hizmeti sunumunu hasta ve hasta yakını ile bir iletişim kanalı olarak geliştirmektir.