Çorum İl Sağlık Müdürlüğü Sağlık Hizmetleri Başkanlığı koordinasyonunda 13-16 Mayıs 2025 tarihleri arasında 1.Tıbbi Acil Çağrı Yönetimi Eğitimi 12 kursiyer ve 4 eğitmen ile gerçekleştirilmiştir.
Tibbi Acil Çağrı Yönetimi Eğitimi standartların yükseltilmesine katkı sağlayarak hasta güvenliğini ve hizmet kalitesini artırmayı amaçlamaktadır. Bu süreçte, karar alma mekanizmalarını güçlendirmek ve vakalara daha hızlı ve etkin müdahale edebilmek için Sağlık Komuta Kontrol Merkezinde çalışan personelin sağlıkla ilgili çağrıları doğru şekilde karşılayıp değerlendirmesi, uygun ambulansın görevlendirilmesi, hastanın durumuna göre doğru hastanenin seçilmesi, gerektiğinde hasta nakil sürecinin yürütülmesi, ekiplere ve hastalara klinik
danışmanlık yapılması, afet ve acil durumların yönetilmesi ve tüm kayıtların uygun şekilde tutulması hedeflenmektedir.
Tıbbi Acil Çağrı Yönetimi Eğitimi bu alanda önemli bir boşluğu doldurmakta, ülkemizde ve ilimizde acil sağlık hizmetlerinin kalitesini artırma yönündeki çabalarımıza büyük katkı sağlamaktadır. Bu eğitim 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü bünyesinde hizmet sunan Sağlık Komuta Kontrol Merkezi profesyonellerine rehberlik ederek, acil durumlarda doğru ve hızlı kararlar almalarını sağlayacak ve insan yaşamının kurtarılmasında geçen altın dakikalarda sağlık çalışanlarına ışık tutacaktır.
Bu eğitim bütün illerimizde eş zamanlı olarak verilmeye başlanmış olup; ülkemizdeki tüm sağlık komuta kontrol merkezlerinin aynı dili konuşmasını ve iş birliğini sağlayacaktır
Eğitimin sertifika törenine katılan İl Sağlık Müdürü Prof Dr. Sinan ZEHİR, Kamu Hastaneleri Hizmetleri Başkanı Dr. İhsan DEMİRBAŞ, Destek Hizmetleri Başkanı Hasan KASIM ve İl Ambulans Servisi Başhekimimi Dr. Ramazan YILDIZHAN Tıbbi Acil Çağrı Yönetimi Eğitimi kursiyerleri ve eğitmenleri ile bir araya geldiler. Sağlık Komuta Kontrol Merkezi'nin karşılaştıkları sorunları dinleyen İl Sağlık Müdürü Sağlık Bakanlığı'nın bu sıkıntıların çözümü ile ilgili çalışmalarını saha çalışanlarına ileterek tüm personele başarılar diledi.