overlay

3-4 Ekim Dünya Yürüyüş Günü

NEREDE HAREKET ORADA BEREKET 🙂

Sağlıklı olmak, bedenen ve ruhen kendine yetebilmek hayatını herhangi bir ilaca bağlı olmadan idame ettirebilmek tüm insanların ortak hedefidir. Sonuçta sağlıklı birey mutlu bireydir. Sağlıklı toplum ise bir ülke için en büyük kazanımlardan biridir. Özellikle son aylarda ülkemizi ve tüm dünyayı etkisi altına alan Covit-19 salgını bunu hepimize bir kere daha hatırlattı.
Sağlık söz konusu olduğunda ise hepimizin payına düşen sorumluluklar var. Kişi sağlığından ve bu sağlıklı olma halinin devamından birinci derecede kendisi mesuldür. Sağlıklı beslenmek, hayatımızda stres yönetimi yapabilmek, sağlıkla ilgili otoritelerce konulan tedbirlere uymak, yeterli ve düzenli fiziksel aktivite yapmak gibi…
Yani sağlıklı olabilmek de emek istiyor, oturduğumuz yerden elde edebileceğimiz bir kazanım değil sağlık!
1991 yılından bu yana, her yıl Ekim ayının ilk hafta sonu, Dünya Yürüyüş Günü olarak kutlanmaktadır. Tabi ülkeler farklı günler de belirleyebilmektedir. Buradaki asıl amaç böyle bir gün vesilesiyle; gündelik hayatımızın içine fiziksel aktiviteyi entegre etmek, hareketi günlük rutinimiz haline getirmek. Eee ‘NEREDE HAREKET ORADA BEREKET’ demiş büyükler sonuçta…
Yürüyüş yapmak ise tüm yaştaki bireyler için en yaygın ve kolay uygulanabilen bir aktivitedir. Özel bir ekipman istemez, spor salonuna gitmeye gerek yoktur. Yapmamak için bahane üretemeyeceğimiz, her yaştan herkesin yapabileceği, kolay, masrafsız ve son derece faydalı bir aktivitedir yürüyüş.
Yürüyüşün faydaları saymakla bitmez ama birkaçından kısaca bahsedecek olursak;
*Mevsim değişiklikleri ve özellikle de sonbahar aylarında depresyona daha çok meyilliyi oluruz. Yürüyüş, çikolatadan daha fazla mutluluk hormonu salgılamanızı sağlar.
*Düzenli yürüyüş, varis riskini azaltır. Bağ dokunuzu sıkılaştırır, bacak kaslarınızın çalışmasıyla kan dolaşımını düzenler. Genetik olarak varise yatkınlığı olanlar düzenli olarak yürümelidir.
*Düzenli yürüyüş bağırsağın ritmik hareketliliğini korur.
*Düzenli yürüyüş yaşantınızı da düzenler. Sürekli yürüyüş yapmak yaşamınızı düzene koyar. Alışkanlıklarınızı pekiştirir.
*Fiziksel aktivite vücut direncini arttırarak enfeksiyonlara karşı koruma geliştirilmesine katkı sağlayabilmektedir. Fiziksel olarak aktif olmayanlarda enfeksiyon görülme olasılığı düzenli fiziksel aktivite yapanlara göre daha fazladır. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de devam eden pandemi sürecinde güçlü bir bağışık sistemine sahip olmak oldukça önemlidir. Bağışıklık sistemini destekleyen önemli etmenlerden biri de fiziksel olarak aktif bir yaşam sürmektir.