Çorum İl Sağlık Müdürlüğü

T.C. Sağlık Bakanlığı
Çorum İl Sağlık Müdürlüğü

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Sağlıklı Bir Kalp İçin, Sağlıklı Yaşam Tarzını Seçin

Güncelleme Tarihi: 13/04/2018

  • haber244_ (2).JPG
  • haber244_ (1).JPG

İl merkezi  Palabıyık Köyü Derneğinde kalp sağlığı

 konulu eğitim gerçekleştirildi.

     Tüm dünyada kalp damar hastalıkları  ölüm nedenleri arasında, birinci sırada yer almaktadır. Kalp damar hastalıklarını tedavi etmek kadar, oluşumunu önlemek ve kontrol altına almak; hastalığın toplumda  ve ülke ekonomisinde oluşturacağı yükün önlenmesi  anlamına gelmektedir.

     Ülkemizde Sağlık Bakanlığı ve bağlı kurumları ile  ilgili dernekler  kalp damar hastalıklarını önleme ve kontrolüne yönelik çalışmalarını yıl boyunca sürdürmektedir. Bununla beraber, her yıl nisan ayının 2. Haftası   Kalp Sağlığı Haftası olarak belirlenmiş  olup, sağlık personeli ve toplumda bilgi ve bilinç düzeyini yükseltmeye  yönelik faaliyetler artırılmaktadır.

      İl Sağlık Müdürlüğü ve bağlı kurumları il merkezi ve ilçelerde  Kalp Sağlığı Haftası etkinlikleri kapsamında  stantlar, yürüyüşler, sağlık personeli ve halka yönelik eğitimler gerçekleştirdi.

      İl merkezi  Palabıyık Köyü Derneği’nde kalp sağlığı  konulu eğitim gerçekleştirildi.

      Eğitimde, kalp damar hastalıkları, korunma yolları, kalp krizinin oluşumu, nedenleri ve kalp krizi belirtileri hakkında ayrıntılı bilgi verildi.  Eğitim sonunda katılımcıların soruları yanıtlandı.

      İl genelinde Kalp Sağlığı Etkinlikleri sürdürülüyor.

     Sağlıklı bir kalp ve sağlıklı bir hayat için;

     Kalp ve damar sağlığının bozulması, vücudun hayati fonksiyonlarını sağlıklı bir şekilde sürdürebilmesini engelleyerek ciddi sağlık sorunlarına hatta ölümlere neden olabilmektedir.

     Uzun   ve   zinde   bir   yaşam   için   kalp   sağlığının   korunması  büyük  önem taşımaktadır. Yaşam tarzınızda yapacağınız küçük değişikliklerle hem kalp, hem de genel sağlığınızı korumanız mümkün.

  •     Sağlıklı beslenin

              En doğal besinleri bulmaya çalışın.

              Besinleri en faydalı olacak yöntemlerle hazırlayın.

              Öğünlerinizde her besin grubundan yeteri kadar tüketin,  ne az ne fazla olmasın. Kilonuz boyunuzla orantılı olsun.

  •      Her gün yeteri kadar su tüketin.
  •      Hareket edin
    Haftada beş kez 30 dakika süreyle yapılan orta zorlukta aktiviteler, kalp hastalığı ve inme riskini azaltır.(aktiviteler kişinin yaşına, varsa hastalıklarına göre düzenlenmelidir).
  •     Yeteri kadar ve düzenli  uyuyun.
  •      Alkol, tütün ve tütün ürünleri kullanmayın, dumanına maruz kalmayın.
  •     Tansiyon, kolesterol  ve kan şekeri değerlerinizi normal sınırlar içerisinde tutun.  Aneminiz varsa tedavi olun.
  •      Stresle baş edebilmeyi öğrenin mümkünse stresten uzak durun.